Schimbările din societate influențează și interesul oamenilor care doresc să devină proprietari.
Potrivit partenerilor Imobiliarium, prezenți la singurul târg tehnologizat de locuințe, desfășurat în week-end în complexul Băneasa Shopping City din București, cumpărătorii de case și apartamente sunt din ce în ce mai bine informați, mai deschiși către tehnologie, mai exigenți în raportul preț-calitate și mai prietenoși cu natura.
„Viitorul proprietar este tânăr, căsătorit și cu venituri peste medie. Prețul, zona și numărul de camere sunt principalele criterii de care ține cont atunci când își caută viitoarea locuință și este, cu siguranță, mai atent ca oricând la detaliile legate de finanțare, de construcție sau de amenajare. „, a precizat Flavius Pop, Sales Manager Premium Accounts Storia.ro, site-ul care a realizat un studiu substanțial aplicat pe profilul cumpărătorului.
Deși încă în număr mic, în acest an se poate vorbi de o explozie de case inteligente, verzi, pasive, astfel că unul din interesele majore ale cumpărătorului, mai precis costul întreținerii, își găsește soluția în acest tip de locuințe.
„O casă pasivă este ca un vehicul care consumă un litru de benzină la suta de kilometri. Ea se ridică în câteva zile și funcționează singură. Ținând cont de specificul construcției, o astfel de locuință poate ajunge să amortizeze investiția în 15-20 de ani”, a declarat ing. Marius Șoflete, invitat la panelul pe tema Caselor Pasive, desfășurat vineri, în prima zi a târgului.
„Am vrut să nu devenim sclavii casei. Aveam exemplul părinților, care plătesc o mie de lei întreținere, așa că am căutat să facem alt tip de casă”, a povestit și Mihaela Borceanu, propietar al unei case pasive pe care a numit-o „Casa cu Soare”.
De asemenea, la deschiderea Imobiliarium, Monica Ardeleanu, director executiv Romania Green Building Council, a menționat că interesele majore ale cumpărătorilor țin atât de siguranța locuințelor la incendiu sau cutremure, cât și de costurile de consum pe termen lung.
„Sunt deja peste 6.000 de case și apartamente care respectă criteriile de sustenabilitate privind consumul mic sau deloc al energiei”. Marile agenții au definit cumpărătorii ca fiind „mai exigenți, mai bine bine informați și mult mai conectați la nou, la tehnologie, la trenduri. Sunt dornici să cunoască și să se informeze continuu. În vânzarea unei locuințe ajunge să conteze mai mult consultanța decât prețul”, a remarcat Rafaela Nebreda, managing partner Imoteca.ro.
„A crescut apetitul pentru investiții în locuințele upper medium și premium. Sunt tot mai mulți interesați de condiții înalte de viață, vor să aibă casă lângă parcuri, în zone mai puțin poluate, în cartiere noi. S-au creat hub-uri pe traseul Pipera-Aviației, dar și în apropiere”, a completat Dan Tudor, CEO The Concept.
În lista priorităților cumpărătorilor se găsesc și școlile, facilități sociale și companii de prestigiu, a povestit Maria Seder Neda, jurnalist și scriitor, care a avut un workshop pe tema Topul celor mai bune zone cu locuințe noi în 2017.
„Chiar dacă se află încă la început de drum, Imobiliarium a reușit să se fie un indicator important în industrie, un punct de referință și mai ales de încredere pe piață, astfel că cel care vine să cumpere, știe că primește și consultanță gratuită de la specialiști prin sesiunile de workshopuri, iar cei care vând au parte de un public filtrat pe lângă plusul de notorietate al brandului”, a declarat Mihai Cima, managing partner Universum Events, organizator Imobiliarium.
Târgul Imobilarium a reunit 84 de ansambluri rezidențiale care au oferit peste 10.000 de locuințe. Peste 6.000 de vizitatori au participat la ediția a doua Imobiliarium, a cărei temă a fost: Profilul cumpărătorului de real estate în 2017.
Sursa: http://www.dailybusiness.ro